sobota, lutego 02, 2019

158. [PRZEDPREMIEROWO] TOMASZ BETCHER - TAM GDZIE JESTEŚ

Przyznaj się, tak sam przed sobą, jak często popatrzyłeś na bezdomnego, osobę bardzo potrzebującą z dozą odrazy? A, czy chociaż raz zastanawiałeś się, czy faktycznie ta osoba zasłużyła sobie na taki los? A może w jej życiu wydarzyło się coś okropnego, co zmieniło jej życie w koszmar? Nie przekreślaj ludzi, tylko po ich wyglądzie, bo może okazać się, że stracisz szansę na poznanie wartościowej osoby, która będzie w stanie odmienić wszystko...

TOMASZ BETCHER - TAM GDZIE JESTEŚ
PREMIERA: 13.02.2019



Fabuła:
Ania Turska ma trudny czas w życiu. Zamierza rozwieść  się z mężem, który potrzebuje jej tylko jako swojej wizytówki do spotkań biznesowych. Nie liczy się z nią i nie kocha. Wyprowadziła się z domu i złożyła pozew rozwodowy. Chcę uporządkować swoje życie, zamierza sprzedać domek letniskowy, który odziedziczyła po ojcu. Przyjeżdża do Jantaru, aby zrobić zdjęcia, spotyka ją tam niespodzianka. Zastaje Adama, bezdomnego, który znalazł tu schronienie na nadchodzącą jesień i zimę. Nieoczekiwanie nawiązuje się między nimi nić porozumienia.
Ania i Adam czują się w swoim towarzystwie bardzo dobrze, tylko kobieta czuję, że nowy przyjaciel  skrywa mroczny sekret...
Czy mają jeszcze szansę na szczęście w życiu?



Moja opinia:
,,Chwytająca za wszystkie zmysły opowieść o zaniechaniu, karze i pokucie. I także o tym, że miłość prowadzi do przemienienia. [...] " rekomendacja od samego Janusza Leona Wiśniewskiego, czy mogę się zgodzić z autorem?  
Tak, w zupełności się zgadzam ,,Tam gdzie jesteś" zauroczyła mnie od pierwszego spojrzenia. Kiedy tylko wypatrzyłam ją wśród nadchodzących premier, moje czytelnicze serce rwało się do niej. I miałam dobre przeczucie. Urzekła mnie od pierwszych stron, porwała w świat przedstawiony, pobudzając zmysły oraz serce. 
Wątek o ludziach po przejściach bardzo często przewija się w powieściach obyczajowych. Można by rzec, że jest to już niemal standard. On po przejściach, ona zakończyła burzliwy związek. Nagle ich drogi się krzyżują. Ile już takich powieści na rynku? Sporo. 
A im więcej, się czyta tego typu książek, u czytelnika apetyt się wyostrza. W takim razie, co wyróżnia ,,Tam gdzie jesteś" pośród innych? Już Wam piszę.
Pan Tomasz stworzył naprawdę świetnego bohatera jakim jest Adam. Mężczyzna stara się uporać się z demonami z przeszłości. W jednej chwili stracił wszystko na czym mu zależało. 
W pędzie po sukces, pieniądze i karierę zatracił się do tego stopnia, że nie zauważył, że umyka mu coś najważniejszego - rodzina. Kiedy wyszło na jaw co się stało, byłam bardzo poruszona. Ile ludzi w życiu codziennym, pędzi za tym wszystkim, zapominając o tym co najważniejsze? A potem budzą się, kiedy jest już za późno. Losy Adama, są przestrogą dla nas, takim czerwonym światłem na naszej życiowej drodze, abyśmy pamiętali o tym co naprawdę się liczy. 
Anna to postać, która również została w ciekawy sposób wykreowana. Postawiła wszystko na jedną kartę i zapragnęła zmian. Spotkanie tej dwójki było nietuzinkowe, a ich losy poprowadzone w sposób niebanalny. 
,,Tam gdzie jesteś" to powieść, która porusza serce. Sprawia, że na chwilę czytelnik zapomina o całym świecie. Wciąga do tego stopnia, że czyta się ją z prędkością światła. A kiedy docierasz do zakończenia, nie wiesz co ze sobą począć. Styl autora bardzo mi się podobał, wykreował ciekawych bohaterów, a sam pomysł na fabułę dla mnie był strzałem w dziesiątkę. I chociaż pewne rzeczy były trochę naciągane, nie przeszkadzało mi to. Powieści obyczajowe rządzą się swoimi prawami. Jeśli lubicie twórczość Sprksa, to książka pana Tomasza Betcher, przypadnie Wam do gustu. A zaryzykuję, że w przypadku naszego polskiego autora jest znacznie lepiej. 
,,Tam gdzie jesteś" to powieść, którą warto poznać, a z okazji zbliżających się walentynek  jest idealną propozycją na prezent.
Polecam!

Moja ocena:
7,5/10



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Tomasz Betcher
Tam gdzie jesteś
Wydawnictwo: W.A.B.
Data premiery:13.02.2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:320

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:







2 komentarze:

  1. WIele o tej ksiazce słyszałam :)
    Pozdrawiam, Pola z https://czytamytu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger