poniedziałek, grudnia 10, 2018

149. [PRZEDPREMIEROWO] JOANNA KARBOWNIK - ZAGUBIONA W ŻYCIU

Każdy z nas ma czasem gorszy moment  w życiu. Nic się nie udaje, wszystko sprzeciwia się przeciwko nam,  grunt to się nie poddać i zawalczyć o siebie. Jednak czasem, dzieje się tak, że przez złe emocje wpadamy w otchłań z której ciężko się wydostać...

JOANNA KARBOWNIK - ZAGUBIONA W ŻYCIU


Fabuła:
Luiza ma czternaście lat, właśnie przeprowadziła się wraz z rodzicami z niewielkiego Grajewa do Łodzi. Dla młodej dziewczyny ma być to początek z czystą kartą w nowej szkole. 
Jednak wystarczył, jeden głupi żart kolegów z klasy, aby wszystkie demony przeszłości w głowie Luizy na nowo się obudziły. Każdy dzień jest dla niej katorgą. Jej pewność siebie, codziennie maleje. Kolejne życiowe i miłosne niepowodzenia oraz brak wsparcia u rodziców powoduje coraz większe przygnębienie. 
Czy Luiza odnajdzie szczęście?


,,- Co robisz?
- Rysuje.
- Co rysujesz?
- Swoje życie. Skóra służy mi za kartkę papieru, żyletka za ołówek, a krew za farbę."



Moja opinia:
Książka, która sprawiła, że uśpione wspomnienia obudziły się z podwójną siłą. ,,Zagubiona w życiu" to opowieść o czternastolatce, która szukała swojego miejsca na świecie. Doświadczyła zachwiania swojej pewności siebie, była ofiarą szkolnego prześladowania. Jeśli chodzi o edukację, najgorsze wspomnienia mam właśnie z czasów gimnazjum. Nikt nie potrafi być okrutny i perfidny jak nastolatek w etapie dojrzewania. Chęć wybicia się z grupy, kosztem poniżenia słabszego jest na porządku dziennym. Sama wielokrotnie czułam się gorsza w swojej klasie. Nie takie ciuchy, fryzura, waga, czy wygląd. Moja samoocena i pewność siebie na tym etapie była najgorsza w życiu. Z czasem pojawił się pancerz i kolce, które potrafiły oddać.
Jednak duży wpływ na to mieli rodzice, że wracając do domu miałam swoją przystań bezpieczeństwa. Był tato, który potrafił obronić, czy mama, która wysłuchała i doradziła. Główna bohaterka tego nie miała. Poniżenie i przemoc doświadczała również w domu.
,,Zagubiona w życiu" to książka, która porusza temat z którym każdy z nas miał do czynienia. Poniżanie drugiej osoby w realnym świecie, czy w wirtualnym stało się wręcz czymś normalnym. Czasem z przerażeniem patrzę na to wszystko. Powieść ma zaledwie 176 stron, posiada pewne niedociągnięcia. Jednak wywołała tak wiele przeróżnych emocji, że nie przeszkadzało mi to. Przez większość lektury czułam przygnębienie, czasem i takie książki są potrzebne aby dostrzec pewne rzeczy. Przemyśleć i zmienić coś w sobie...

Moja ocena:
6/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Joanna Karbownik

Zagubiona w życiu
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania:-
Oprawa:broszurowa
Liczba stron:176

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger