poniedziałek, listopada 26, 2018

143. PETER ROBINSON - PRZYJACIÓŁKA DIABŁA

Błędy popełnione w przeszłości, prześladować nas będą dopóki nie ujrzą światła dziennego. Prawda prędzej, czy później będzie chciała zostać odkryta. Czasem przyniesie ona ukojenie, jednak zdarzyć się może tak, że już nic nie jest nam w stanie pomóc...

PETER ROBINSON - PRZYJACIÓŁKA DIABŁA


(TOM 17 - ALAN BANKS)









Fabuła:
Dwa morderstwa w różnych miastach. Inspektor Anna Cabot i detektyw Alan Banks stają przed kolejnym, śledczym wyzwaniem. Między nadmorskimi klifami znaleziono ciało sparaliżowanej kobiety z podciętym gardłem. Natomiast w Eastvale, w przerażającym labiryncie średniowiecznych uliczek, odkryto zwłoki dziewiętnastolatki, która została brutalnie zamordowana oraz zgwałcona.
Inspektor Anna Cabbot stara się odkryć, kto zabił chorą kobietę ale wraz z detektywem Banks są zmuszeni współpracować wspólnie aby rozwiązać obie sprawy. A uczucia między nimi ciągle są nabuzowane co nie ułatwia im pracy. Odkrywają wreszcie prawdziwą tożsamość kobiety z klifu. Okazuje się, że powróciła dwójka sadystycznych morderców, z którymi detektywi zetknęli się już w przeszłości.


Moja opinia:
Ostatnim czasem, mam gorszy okres. Zauważyłam, że unikam kryminałów i thrillerów aby się nie dobijać. Jednak tęsknota za mocniejszym dreszczykiem przyszła niespodziewanie, a na półce czekała książka autorstwa Petera Robinsona – Przyjaciółka diabła, zabrałam się za jej czytanie.
Styl autora ma w sobie coś przyciągającego, to moje drugie spotkanie z jego twórczością. ,,Przyjaciółka diabła” to 17 tom z serii z Alanem Banksem. Żałuję, że nie mam wszystkich części na półce. Wydawnictwo Sonia Draga do tej pory wydała 13 książek, mam nadzieję, że kiedyś będą miała w swojej biblioteczce cały komplet. Fenomenalnie zostały wydane przez wydawnictwo. Moje dwie części, które posiadam, bardzo ciekawie prezentują się na półce, a sama zawartość jest godna uwagi.
Dlaczego jestem tak zadowolona z lektury? Peter Robinson stworzył ciekawych bohaterów. Nie mamy tutaj, zgrywających herosów detektywów, a zwyczajnych ludzi. Alan jest po rozwodzie, ma dwójkę dorastających dzieci. Czuję się trochę zagubiony, praca nie daje mu już takiej satysfakcji jak kiedyś. Dodatkowo jest w patowej sytuacji z Annie. Rozsądek mówi jedno, serce drugie. Natomiast problemy wspomnianej bohaterki, są typowe dla każdej kobiety. Ciężko jej pogodzić się z upływającym czasem. Problemy w pracy  oraz w życiu prywatnym sprawiają, że kiedy może chcę się od tego odciąć. Wplątując się przez to zawsze w kłopoty. Czytamy o nich i widzimy ich realność, wręcz namacalność. Za to polubiłam pióro Robinsona, że między lejącą się krew i leżące trupy, wplótł prawdziwe życie i jego problemy. Pokazał, że praca detektywa mimo swojego mrocznego klimatu jest też pracą, którą wykonują ludzie tacy jak my. Mający swoje życie poza pracą, które nie zawsze jest sielanką. Sam wątek morderstw ciekawy, zastanawiałam, się jak autor wybrnie z tego wszystkiego i mimo, że zabrakło w tym fajerwerków, miało to sens. Mylące tropy, napięcie budowane stopniowo i zakończenie, które niczym klamra zamyka fabułę książki, tworząc dobrą propozycję na ten zimowy wieczór. Autor dba o szczegóły, nie pozostawia nie domkniętych spraw. Mimo, że jest to kolejna część z serii, nie przeszkadzało mi to. Bez wiedzy poprzednich można, traktować ją jaką osobną historię, choć dla fanów znających serię, może sprawić więcej frajdy.
W kryminałach najbardziej lubię moment przesłuchań świadków, uwielbiam tą psychologiczną grę śledczych z potencjalnymi przestępcami. Chwyty poniżej pasa, poker face, czy uderzenia z znienacka gradobiciem pytań, może pokonać każdego. Banks robi to dobrze, co pokazał i tym razem.
Podsumowując, ,,Przyjaciółka diabła" to książka pełna mroku, niesprawiedliwości życia i  tragicznych historii, jednak gdzieś w tym wszystkim ukrywają się ludzie, którzy pragną być po prostu szczęśliwi.
Polecam.


Moja ocena:
7,5/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Peter Robinson

Przyjaciółka diabła
Wydawnictwo: Sonia Draga
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka

Za egzemplarz książki do recenzji, serdecznie dziękuję wydawnictwu:






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger