sobota, listopada 17, 2018

140. MONIKA SAWICKA - GDYBY NIE TY

Młodość zawsze cechuje naiwność. Nie słuchamy rodziców twierdząc, że nie mają racji. To my wiemy najlepiej. Jednak może to być dla nas bardzo zgubne. Zaufamy bezgranicznie osobie, która wykorzysta nas w najpodlejszy sposób. Czasami już jest za późno i już nigdy nic nie będzie takie samo. 

MONIKA SAWICKA - GDYBY NIE TY
PREMIERA 14.11.2018




Fabuła:
Eliza ma kochającą, dorastającą córkę Amelkę. Kobieta pokonała ciężką chorobę i ma nadzieję, że nieszczęścia w jej życiu się skończyły. Do czasu kiedy córka w dniu swoich urodzin oświadcza jej, że się zakochała w starszym mężczyźnie. Młoda dziewczyna liczy się ze zdaniem matki, jednak oznajmia,że mimo wszystko jedzie do Niego na Sycylię. Pokazuje fotografię ukochanego, a Elizie w jednej chwili świat układany latami, rozpada się na milion kawałków. 
Rozpoznaje Marca, swojego oprawcę z przed lat, który zmienił jej życie w piekło. Eliza postanawia opowiedzieć swoja historię, boi się konsekwencji wyjawienia swojej mrocznej tajemnicy ale chcę za wszelką cenę chronić swoją córkę.


,,Kochałam go, ale miałam swoją dumę, a on zdecydowanie przesadził. Kiedy dziewczyna mówi NIE, to wcale nie myśli TAK. NIE zawsze oznacza NIE."


Moja opinia:
Patrząc na okładkę książki ,,Gdyby nie Ty", oraz czytając opis fabuły, byłam przygotowana na typowy dramatyczny romans. Nie byłam przygotowana na taki kaliber emocji, który wielokrotnie łamał moje serce. Historia Elizy jest tak bolesna, że czasami ciężko było mi przetrawić to co czytam, bo czytałam i nie dowierzałam, ile podłości może być w drugim człowieku w stosunku do drugiej osoby. Jest to również przestroga abyśmy zawsze byli ostrożni i nie ufali w ślepo każdemu. Bo za nim się nie spostrzeżemy, a ktoś kto karmił nas głodnymi, miłosnymi kawałkami, zamieni nasze życie, dosłownie w piekło. 
Temat poruszony przez autorkę, jest dla naszego społeczeństwa tematem tabu, zamykamy oczy, zatykamy uszy. Nie chcemy widzieć, ani słyszeć o tym. Nie zdając sobie sprawy ile kryje się w tym ludzkich tragedii. 
Obrazowe oraz szczegółowe opisy sprawiały, że przez większość lektury miałam łzy w oczach. Były to łzy bólu, żalu przeżywanego razem z główną bohaterką.
,,Gdyby nie Ty" to nie tylko opowieść o ogromnym bólu Elizy z którym na swój sposób sobie z nim poradziła. To także opowieść o pięknej matczynej miłości matki do córki, która zrobi wszystko aby chronić swoje dziecko. To także zwrócenie uwagi, jak nasze społeczeństwo jest podzielone, zakompleksione, ślepe i głuche na krzywdę innych. Jak łatwo wydajemy osądy nie znając dokładnie drugiej osoby.
Historia Elizy pozwoliła mi dokładnie zrozumieć troskę mojej mamy, jej wpajanie mi abym zawsze była ostrożna i nie rozdawała swojego zaufania za bezcen. Mamo dziękuję. 
Z całego serca polecam Wam książkę. Sprawi, że przejdzie przez Was prawdziwe tornado emocji. Jedna z lepszych książek przeczytanych w tym roku. Dowód, że nie trzeba pisać książek po 500 stron, bo można złamać serce czytelnika historią ukrytą na 240 stronach.
Polecam!

Moja ocena:
9/10


Informacje o książce:
Autor: 

Monika Sawicka

Data ukazania: 2018.11.14
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:240

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger