piątek, maja 18, 2018

67. CHRISTI DAUGHERTY - ECHO MORDERSTWA

Nowość od wydawnictwa Czarna Owca, bardzo mnie zaskoczyła. Mowa o najnowszej książce autorstwa Christi Daugherty - Echo morderstwa, która rozpoczyna cykl przygód reporterki Harper McClain.
Jeśli jesteście ciekawi, zapraszam do czytania, a przy okazji tej książki, poniosła mnie wena odnośnie wykonania zdjęcia. 





O autorce:

Christi Daugherty zaczęła pisać o morderstwach w wieku 22 lat jako reporterka. Przez wiele lat pracowała jako dziennikarka. Jako CJ Daugherty napisała serię międzynarodowych bestsellerów - cykl thrillerów dla młodzieży Wybrani (Nocna Szkoła). Echo morderstwa to jej pierwsza powieść dla dorosłych czytelników.

źródło:https://www.czarnaowca.pl/kryminaly/echo_morderstwa,p68359835




Fabuła:
Gdy miastem Savannah na południu USA wstrząsa wiadomość o morderstwie do złudzenia przypominającym nierozwiązaną sprawę sprzed piętnastu lat, jedna z najlepszych reporterek kryminalnych, Harper McClain, jest gotowa podjąć każde ryzyko, by znaleźć sprawcę.
Gdy miała dwanaście lat, znalazła w domu zwłoki swojej matki. Od tamtej pory żyje pragnieniem odszukania mordercy. W trakcie śledztwa Harper trafia na miejsce zbrodni, którego szczegóły wydają jej się upiornie znajome: dziewczynka wyprowadzana z domu przez detektywa, ofiara wielokrotnie pchnięta nożem i zostawiona naga w kuchni jak niegdyś jej matka, brak jakichkolwiek śladów.
Reporterka podejrzewa, że obie ofiary padły ofiarą tego samego sprawcy. Ma wreszcie szansę znaleźć mordercę, nawet jeśli sama zaryzykuje swoim życiem...
źródło:https://www.czarnaowca.pl/kryminaly/echo_morderstwa,p68359835


,,[...] każde poważne przestępstwo, którego nie uda się rozwiązać, zabiera człowiekowi kawałek duszy."



Moja opinia:
Czy ,,Echo morderstwa" mogę nazwać typowym thrillerem czy kryminałem? Napewno nie. Bardziej pasuje mi tu połączenie powieści obyczajowej z wątkiem kryminalnym. Jednak ani trochę mnie to nie zraziło. Podobał mi się zabieg autorki, który pozwolił czytelnikowi poznać główną bohaterkę  nie tylko jaką reporterkę, która dąży do odkrycia prawdy, kto stoi za bestialskimi morderstwami, ale  poznajemy ją także jako zakochaną kobietę, która ma poważny miłosny dylemat. 
Język jakim posługuję się autorka jest przyjemny w odbiorze i pozwala wkręcić się w fabułę bez zbędnego zastanawiania się. Akcja nie toczy się ekspresowym tempem ale dzięki temu powoli dochodzimy do rozwiązania zagadki, morderstwa młodej kobiety. Jak na kryminał, zabrakło mi bardziej drastycznych opisów.
,,Echo morderstwa" będzie idealną propozycją dla czytelników, którzy dopiero zaczynają przygodę z kryminałami. Ja już jestem zaprawiona  w krwawych tematach, więc nie było tu nic co wywołałoby u mnie szok czy niedowierzanie. 
Książkę czyta się szybko i przyjemnie, trzyma w pewnych momentach w delikatnym napięciu. Pod sam koniec akcja zaczyna nabierać rumieńców i sam finał zaskakuję co bardzo mi się spodobało. Jednak, że będzie kolejna cześć, autorka nadal pozostawia nas z nierozwiązaną sprawą morderstwa matki, głównej bohaterki. Po kolejny tom, chętnie sięgnę z ciekawości, a także, że nie lubię zostawiać nie wyjaśnionych historii.
Polecam ,,Echo morderstwa", ponieważ jest to idealna propozycja na letni wieczór przy lampce wina, która pozwoli się Wam zabawić w detektywa.


Moja ocena:
7/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Christi Daugherty

Echo morderstwa
Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:464
Za egzemplarz książki serdecznie dziękuję wydawnictwu:



Miłego dnia <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger