piątek, marca 23, 2018

33. KRYSTAL SUTHERLAND - PRAWIE OSTATECZNA LISTA NAJGORSZYCH KOSZMARÓW

Każdy z was zapewne ma lęki. Ktoś boi się wysokości, inny ma strach przed gadami czy płazami. Można tak długo wymieniać. Jednak co zrobić kiedy lęk zamienia się w fobię, która z każdym dniem niszczy nam życie i nas samych? Zapraszam na recenzję książki Krystal Sutherland - Prawie ostateczna lista najgorszych koszmarów.


,,Lęki nie staną się pełnymi fobiami, jeśli będziesz się ich wystrzegać, a fobia cię nie zabije, jeśli tobą nie zawładnie."


O autorce:

Krystal Sutherland wychowywała się w Townsville w Australii. Pracowała w Sydney, Amsterdamie i Hongkongu. Obecnie jest cenioną, nagradzaną autorką powieści dla młodzieży. Prawa do książki Chemia naszych serc sprzedano do ponad 20 krajów. Prawie ostateczna lista najgorszych koszmarów została uznana za najlepszą powieść młodzieżową przez Amazon, Bustle, sieć księgarską B&N oraz portal dla kobiet Hello Giggles.

Fabuła:

Rodzina Esther jest przeklęta, tak uważa sama dziewczyna. Każdy jej bliski cierpi na jakąś fobię. Ojciec po udarze, przez 6 lat nie wychodzi z piwnicy, ponieważ ma lęk przestrzeni. Brat bliźniak boi się ciemności dlatego w domu zawsze musi palić się światło a on sam nie rusza się z domu bez latarki, baterii, zapałek. Matka natomiast panicznie obawia się pecha. 
Esther nie ma jeszcze pojęcia jaki strach zawładnie jej życiem, więc potencjalne zagrożenia spisuje na specjalnej  liście.
Przypadkowe,  niemiłe spotkanie na przystanku z Johanem zmienia dosłownie wszystko. Niefortunne zdarzenia sprawiają, że nawiązuję przyjaźń z kimś kto gotów jest pomoc jej w walce z fobiami.



Moja opinia:

Zaczynając czytać książkę ,,Prawie ostateczna lista najgorszych koszmarów", myślałam, że będzie to zabawna historia z pokręconymi bohaterami i miłością w tle. Opis z tyłu książki również z poprawności mojej myśli mnie nie wyprowadzał. 
Jednak im dalej tym coraz bardziej ujawniała się niesamowitość tej historii. 
Pokręcone charaktery bohaterów brały się z ich fobii. Strach przed ich najgorszymi lękami całkowicie zawładnął ich życiem. Wielokrotnie w trakcie lektury zatrzymywałam się aby pomyśleć o swoich. Zastanawiałam się w jakim stopniu one zaczęły władać mną. Przyznam się Wam, że na końcu książki się popłakałam. Krystal Sutherland niespodziewanie zagrała na moich najczulszych emocjach. 
,,Prawie ostateczna lista najgorszych koszmarów" jest najlepszą pozycją dla młodzieży jaką do tej pory przeczytałam. Uważam, że ta książka trafi nie tylko do młodych ale też i starszych. Autorka w oryginalny sposób przedstawiała ludzkie fobie, lęki a nawet samą śmierć. Jest to nowe, inne spojrzenie na choroby psychiczne, które ciągle są tematem tabu. Ilu z nas cierpi w samotności i ciszy bojąc się wstydu, że coś z nim nie tak. Nie bójmy się prosić o pomoc. 
Mam nadzieję, że ta książka jak mnie, skłoni Was do wielu przemyśleń i refleksji. Możliwe, że dzięki niej spojrzycie inaczej na ludzi, którzy borykają się ze swoimi problemami. 
Nie myślcie, że ciągle jest smutno i depresyjnie, wręcz przeciwnie. Wiele zabawnych sytuacji jak i same dialogi, wywoływały u mnie śmiech. Jest również wątek miłosny, który na szczęście nie jest przelukrowany i dzięki temu staje się przyjemnym dodatkiem do całości. 
,,Prawie ostateczna lista najgorszych koszmarów" zapisuje na liście jednych z lepszych książek, przeczytanych w tym roku. Naprawdę warto po nią sięgnąć!




,,Wszystko, czego pragniesz, znajduję się po drugiej stronie strachu."

,,Kiedy kogoś kochasz, bez względu na to, kim jesteś, miłość zawsze cię zniszczy."
,,Jedyna rzeczą potrzebna złu do zwycięstwa jest bierność dobrych ludzi."

Moja ocena: 
10/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Krystal Sutherland

Prawie ostateczna lista najgorszych koszmarów
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:320


Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuję:

Miłego zaczytanego piątku Kochani :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger