czwartek, marca 08, 2018

27. EWELINA TROJANOWSKA - SAND

Kiedy otrzymałam propozycję recenzji książki od samej autorki, zgodziłam się bez wahania. Była to moja pierwsza szansa na wykazanie się, więc byłam szczęśliwa. Sprawdziłam o czym jest fabuła. Śledziłam opinie innych czytelników i wreszcie mój własny egzemplarz, dotarł do mnie. Zasiadłam do lektury z nadzieją, że się nie zawiodę. Zapraszam Was dziś na recenzję debiutanckiej książki Eweliny Trojanowskiej - Sand.



O autorce:

Ewelina Trojanowska urodzona 9 kwietnia 1991, filolog (anglista). Mieszka i pracuje w Wielkiej Brytanii. Była stażystką i asystentką redaktora w londyńskich magazynach Galante i The Wedding Diary. Pisze głównie na tematy obyczajowe. W swoich utworach porusza problemy mentalne i emocjonalne, z którymi przychodzi się zmagać młodym ludziom.
Źródło: http://lubimyczytac.pl/autor/153365/ewelina-trojanowska

Fabuła:

Głównymi bohaterami powieści jest zamknięty w sobie, siedemnastoletni Ethan. Ukojenie znajduje w książkach oraz muzyce. Kolejną postacią jest Jenny, młoda dziewczyna z licznymi problemami. Choroba matki, znęcanie się psychiczne przez ojca, doprowadziły ją do załamania psychicznego. Pojawia się także Amy, niedowartościowana młoda kobieta, przybita nieudanym startem w dorosłe życie. Cała trójka tworzy niesamowicie emocjonalny trójkąt miłosny. Gdzie zaciera się granica zdrowego rozsądku i normalności.
A na koniec pojawia się Alice, która zatracona w swojej fikcji nie potrafi odnaleźć się w prawdziwym świecie.


Dla nastroju... (ZAYN ft. Sia - Dusk Till Dawn)

Moja odczucia:

Po zakończonej lekturze mam niesamowity mętlik w głowie. Chaos myśli i uczuć ale powoduje to we mnie tworzenie się wielu refleksji. Autorka poruszyła wiele trudnych tematów, które niestety są obecne wśród młodych ludzi. A mianowicie próby samobójcze, przemoc domowa czy nieszczęśliwa miłość.
Nie uważam, że jest to lektura tylko dla młodzieży. Powinien przeczytać ją każdy rodzic, który ma w domu nastolatka. Książka ta pomoże mu zrozumieć co siedzi w głowie nastolatka i może będzie w stanie okazać mu wsparcie na czas. Próby samobójcze bohaterki Jenny bardzo mną poruszyły. Niestety nie są mi to obce tematy.
Emocjonalnie wstrząsnęły mnie niektóre wydarzenia. Bijący ból i niezrozumienie przez otoczenie głównych bohaterów powodowało, że cierpiałam razem z nimi. Przecież każdy z nas jako nastolatek kłócił się z rodzicami, cierpiał z powodu nieszczęśliwej miłości i wiemy jak ważne jest wsparcie drugiej osoby. Bohaterowie książki ,,Sand" takiego ukojenia nie mogli odnaleźć u nikogo. 
Przerażała mnie toksyczna miłość między Jenny a Ethanem, niszczyli się nawzajem a nie o to chodzi w miłości. 
Autorka stworzyła bardzo nieszczęśliwych bohaterów. Jeśli liczycie na happy end to o nim zapomnijcie. Mamy tu prawdziwy aż do bólu realny świat. 
Książkę należy uważnie czytać bo ja sama czasami się gubiłam przez ciągłe przeskoki w czasie i zmiany bohaterów. Jednak nie powoduje to, że powieść jest ciężka w odbiorze. Wręcz przeciwnie czyta się szybko. Autorka nie tworzy skomplikowanych słów a trafia prosto w umysł i serce.
Autorka poruszyła moje emocje a ja bardzo lubię mieć po skończonej lekturze myślowego moralniaka. 
Dodatkowym plusem książki jest piękna okładka, która przykuwa wzrok. 
Drobnych mankamentów nie będę się czepiać bo jest to debiut. A tylko mogę podejrzewać ile pracy, czasu i nerwów kosztuje wydanie książki. Ja lubię debiuty bo zawsze mamy do czynienia z powiewem świeżości i nowości. 
Czekam na kolejną powieść Eweliny i trzymam za nią kciuki!


Moja ocena: 7/10


Autor:
Tytuł:

Ewelina Trojanowska

Sand
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania:2017
Oprawa:broszurowa
Liczba stron:292



Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuje Autorce :)

Miłego wieczoru Kochani :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger