wtorek, grudnia 08, 2020

327. HARLAN COBEN - CHŁOPIEC Z LASU

Przeżycia z dzieciństwa mają ogormny wpływ na to jacy będziemy jako dorośli. Trauma i bolesne wspomnienia oraz uczucie wyobcowania mogą nas niszczyć każdego dnia.


HARLAN COBEN - CHŁOPIEC Z LASU
PREMIERA 12.11.2020 





Fabuła:
New Jersey, 1986 rok. W Stanowym Parku Krajobrazowym Ramapo Mountain znaleziono dziecko. Brudne, odziane w łachmany i… kompletnie dzikie. Chłopiec rozumie po angielsku, lecz nic nie mówi. Nikt nie zgłaszał zaginięcia. Nikt nie wie, kim chłopiec jest i jak długo przebywał w lesie. Nikt nie wie, jak udało mu się przetrwać.

Trzydzieści lat później Wilde stara się żyć normalnie, choć jego przeszłość wciąż pozostaje tajemnicą – także dla niego samego. Pewnego dnia otrzymuje wiadomość o zaginięciu nastolatki. Nikt się nim nie przejmuje – nawet jej własny ojciec – ale pewna ważna osoba z przeszłości Wilde prosi go o pomoc w znalezieniu dziewczyny. Jedyną wskazówką jest to, że była ostatnio nękana.

Ponieważ sam nigdy nigdzie nie należał, Wilde nie może zignorować sprawy outsiderki, która nikogo nie obchodzi. Ale żeby wyjaśnić tajemnicę jej zniknięcia, będzie musiał wrócić do swojej przeszłości i do miejsca, w którym władza pozwala na utrzymywanie sekretów, które mogą zagrozić milionom ludzi.

źródło opisu: Albatros


Moja opinia:

Harlan Coben stał się moim ulubionym autorem wiele lat temu. Pamiętam pierwszą książkę, którą pożyczyłam od koleżanki, jakie ona wywołała we mnie emocje. Po mnie przeczytała ją moja mama i wspólnie zaczęłyśmy kolekcjonować i czytać wszystko co zostało wydane przez autora. Do dnia dzisiejszego kiedy tylko zobaczę w zapowiedziach nowość od Harlana Cobena wiem, że na pewno po nią sięgnę. 

Nie mogło być inaczej i w przypadku książki  ,,Chłopiec z lasu”. Jak przystało w moim zwyczaju, thriller autora czytało mi się niezwykle  szybko. Sam początek już wciąga i zapowiada nie lada historię I nagle przeskakujemy w fabule o 30 lat i jest inaczej,niż dotychczas. Odnoszę wrażenie, że autor zaczyna coś nowego, innego niż do tej pory. Wątek Wilde był dla mnie mało wiarygodny ale nie zepsuło mi to ani trochę frajdy z czytania. 

Książki Harlana Cobena od zawsze są dla mnie gwarancją dobrej lektury. Mało czytam obecnie thrillerów, czy kryminałów, więc była to dla mnie przyjemna odskocznia, która przypomniała mi za co lubię ten gatunek literacki. To uczucie niepewności, napięcia, co za moment się wydarzy oraz zwroty akcji i zakończenie które zawsze zaskakuje. W najnowszej książce mi tego nie zabrakło. Mam nadzieje, że autor długo nie będzie nam kazał czekać na kolejną książkę. 

,,Chłopiec z lasu” jest inna, zaskakująca, a momentami nawet niewiarygodna. Warto sprawdzić, czy Wam przypadnie do gustu. Ja jestem na duże TAK. 




Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Harlan Coben
Chłopiec z lasu
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:12.11.2020
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:416

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:


1 komentarz:

  1. Cieszę się że książka Ci się podobała. Dla mnie jednak była to najsłabsza książka tego autora, jaką do tej pory czytałam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger