czwartek, lipca 23, 2020

299. C.L TAYLOR - ZANIM POWRÓCI STRACH

Strach to uczucie, które nas paraliżuje do tego stopnia, że nie potrafimy racjonalnie myśleć. Czasami ucieczka przed problemem jest chwilowym ratunkiem ale wszystko powróci niepostrzeżenie i zaatakuje z podwójną siłą.


C.L TAYLOR - ZANIM POWRÓCI STRACH
PREMIERA 01.07.2020 






Fabuła:
Czasem twoja pierwsza miłość nie pozwala ci odejść… Kiedy Lou Wandsworth uciekała ze swoim nauczycielem, Mikiem Hughesem, do Francji, była przekonana, że jest on miłością jej życia. Jednak Mike nie był tym, za kogo go uważała. I zrobił coś, co sprawiło, że jej życie legło w gruzach. Teraz trzydziestodwuletnia Lou dowiaduje się, że Mike jest związany z nastolatką, Chloe Meadows. Nie mogąc pozwolić na to, by historia się powtórzyła, kobieta wraca do domu, by skonfrontować się ze swoim byłym i wszystkim, co jej zrobił. Jednak Mike jest drapieżcą najgorszego gatunku i chociaż Lou próbuje walczyć o sprawiedliwość, może znów stać się jego ofiarą…

źródło opisu: Albatros


Moja opinia:

,,Zanim powróci strach" to lipcowa propozycja thrillera psychologicznego od Wydawnictwa Albatros. Po zapoznaniu się z opisem zostałam zaintrygowana.
Jenak podekscytowanie szybko minęło. Pierwsza połowa książki mocno mnie znużyła. Momentami poczynania jednej z bohaterek były tak absurdalne, że miałam ochotę rozstać się z tą historią. Jednak czytałam dalej i tym właśnie momencie muszę przyznać, że warto było dać szansę. Druga część książki była znacznie lepsza, ciekawsza i trzymająca w napięciu.
W moim odczuciu najbardziej były przerażające wspomnienia Lou. To właśnie te fragmenty, czytałam z zapartym tchem i dreszczami przechodzącymi po plecach.
Historia przedstawiana z perspektywy nastolatki Chloe była równie intrygująca i wnosząca sporo do całości Natomiast Wendy, akurat jej mogłoby w ogóle nie być. Wprowadzała sporo zamieszania, które nie było konieczne. Zakończenie oderwane od rzeczywistości, chaotyczne. Dosłownie, ostatnie zdania mnie zmroziły i wywarły na mnie wrażenie.
"Zanim powróci strach" to książka obrazująca nam jak brak wsparcia, zrozumienia oraz  zainteresowania ze strony rodzica może wpłynąć na dziecko. Jak sam wpycha je w szpony niebezpieczeństwa. Dziecko pragnące uwagi i miłości jest bezbronne i staje się wtedy łatwym celem dla bezdusznych ludzi, którzy wykorzystają jego słabości. Historia Lou, pokazuje jakie rysy zostają w psychice, kiedy w dzieciństwie przeżyło się okropną traumę, jaki ogromny wpływ ma to na dalszą przyszłość.
Podsumowując książka ,,Zanim powróci strach" na początku może trochę zniechęcić ale późnej jest znacznie lepiej. Tematyka przedstawiona w thrillerze jest ważna i pokazana z kilku perspektyw, które warto przemyśleć.
Kolejna książka, która podzieli czytelników. Dla mnie nie było źle ale mogło być zdecydowanie lepiej. :)



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
C. L. Taylor
Zanim powróci strach
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:01.07.2020
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:416

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:


2 komentarze:

  1. U mnie na blogu również właśnie dziś pojawiła się recenzja tej książki. Co prawda, nie jest to najlepszy thriller psychologiczny, jaki czytałam, ale uważam, że książkę zdecydowanie warto przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla lubiących thrillery to na pewno dobra pozycja. Ja raczej za takimi nie tęsknię.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger