piątek, kwietnia 20, 2018

48. J.D. BARKER - CZWARTA MAŁPA

Książka ,,Czwarta małpa" swoim czasem zawładnęła internetem, była wszędzie. Zbierała same dobre opinie. Sama bardzo byłam ciekawa co ma takiego w sobie wyjątkowego.  Wczoraj miałam okazję przekonać się, o co jest tyle szumu i mogę wam zdradzić, że dla tej książki warto zarwać noc.



O autorze:

J. D. Barker – światowej sławy autor bestsellerów, zdobywca licznych nagród literackich. Jego książki porównuje się do dzieł Stephena Kinga, Deana Koontza i Thomasa Harrisa. Mieszka w Pennsylvanii.
Źródło: https://www.czarnaowca.pl/kryminaly/czwarta_malpa,p1293969449

Fabuła:

Tajemniczy seryjny morderca zwany przez policję Zabójcą Czwartej Małpy sieje grozę wśród mieszkańców Chicago. Policja od 5 lat bezskutecznie próbuje odkryć jego tożsamość. 
Przełomem w śledztwie jest wypadek, w którym pod kołami autobusu ginie pieszy. Prawdopodobnie to Zabójca Czwartej Małpy. Przy zwłokach zostaje znalezione charakterystyczne pudełko z fragmentem ciała uprowadzonej ofiary. Sprawa wydaję się mieć już swój finał ale czy napewno?
Detektyw Sam Porter w kieszeni marynarki mężczyzny znajduje pamiętnik. Musi wejść w umysł psychopaty, aby zrozumieć jego zagmatwaną historię i odnaleźć ostatnią porwaną Emory Conners. Zanim będzie za późno…
Źródło: https://www.czarnaowca.pl/kryminaly/czwarta_malpa,p1293969449

,,Mizaru znaczy ,,nie widzę nic złego" Kikazaru znaczy ,,nie słyszę nic złego" a Lwazaru ,,nie mówię nic złego". [...] Shizaru symbolizuję zasadę ,,nie czynię nic złego."



Moja opinia:

Bardzo lubię to uczucie, kiedy czytana przeze mnie historia, wciąga mnie od pierwszych stron. Uczucie niepewności i napięcia towarzyszyło mi przez cały czas trwania lektury ,,Czwartej małpy". Mocny początek tak pobudził moją ciekawość, że nie mogłam się oderwać od książki, aż do jej zakończenia. 
Styl pisania autora niesamowicie działał na moją wyobraźnię. Były momenty, że czułam obrzydzenie i niesmak ale to nie powodowało, że przerywałam czytanie. Ja chciałam więcej i więcej. Książka wzbudziła we mnie takie emocje, które rozszalałe nie pozwoliły mi długo zasnąć.
Akcja toczy się błyskawicznie. Ciągłe przeskoki między teraźniejszością  a fragmentami, pamiętnika mordercy powodują, że nie ma chwili na wytchnienie. Autor tworzy otoczkę tajemniczości. 
Bardzo podobał mi się pamiętnik opisujący młode lata Czwartej Małpy. Pozwoliło mi to na poznanie go i zrozumienie dlaczego tak postępuję. Nie raz, czytane fragmenty dziwiły mnie i były nie do pojęcia. Po raz kolejny mamy detektywa z bolesną przeszłością, który stara się dorwać zabójcę. Jeszcze nie trafiłam na bohatera, który jest po prostu szczęśliwy.
Kiedy miałam wrażenie, że już mi się coś sensownego klaruję, autor skutecznie i wielokrotnie wyprowadzał mnie w pole. 
,,Czwarta małpa" to bardzo dobry thriller, wychodzi poza typowe schematy. Historia jest ciekawa, pobudzająca najciemniejsze zakamarki duszy. Uzależniająca a jednocześnie odpychająca. Gwarantuję mocne przeżycia. Nie sądziłam, że tak mi się spodoba.
Polecam.


Moja ocena:
9/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

J.D. Barker

Czwarta małpa
Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:432


Za egzemplarz książki do recenzji serdecznie dziękuje wydawnictwu:



Miłego dnia <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger