poniedziałek, kwietnia 02, 2018

38. MAŁGORZATA THIELE - NIETRWAŁA ONDULACJA CZYLI ROZTERKI FRYZJERKI

Los lubi nas często zaskakiwać, stawiać przed nami różne przeszkody. Warto wtedy samemu wziąć go w swoje ręce i nadać mu odpowiedni kierunek. Tak jak zrobiła to bohaterka książki Małgorzaty Thiele - Nietrwała ondulacja czyli rozterki fryzjerki.


Dla wyjaśnienia:
Trwała ondulacja (fr. ondulation – falowanie) – zabieg fryzjerski polegający na zmianie struktury włosa środkami chemicznymi i nadaniu mu nowego kształtu za pomocą wałków.
źródło:https://pl.wikipedia.org/wiki/Trwała_ondulacja


O autorce:

Małgorzata Thiele - mieszkanka zakątka Polski, który na mapie prognozy pogody w telewizji
zakrywany jest planszą z nazwą dnia tygodnia. Wieloletnie obserwacje przekonały ją, że pod
planszą toczy się życie i to czasem w sposób dość zabawny. O czym opowiedziała w swojej 
książce ,,Trzy panie w samochodzie, czyli sekta olimpijska". Ponieważ  tych obserwacji ma 
więcej, spisała je ponownie i sądzi, że jeszcze o nich opowie.
źródło: informacja o autorce znajduję się na okładce książki

Fabuła:

Zuzka chciała zostać lekarzem ale zabrakło jej punktów aby dostać się na medycynę. Alternatywnie marzyła również o karierze piosenkarki, jednak kiedy zespół pozostawił ją na lodzie, odkryła, że potrafi ujarzmić nie jedne włosy. Została fryzjerką. 
Ma cudownego czteroletniego synka Antosia i ukochanego mężczyznę Krzyśka przy boku. Zawsze może liczyć na pomoc rodziny, lecz pozostawiona w pod bramkowej sytuacji będzie musiała prosić o wsparcie sąsiadkę, panią Monikę. 
Los jest przewrotny, wszystko układa się po jej myśli, lecz nagłe dziwne zachowanie Krzyśka wzbudza je podejrzliwość.
Czy ukochany ma romans? Jaką rolę w życiu Zuzy odegra, specyficzny sąsiad Antoni?


,,Małżeństwo to raczej trwały związek. [...] Z drugiej strony kto dziś robi mocną trwałą? Zawsze wyznawałam zasadę, że odrobina nieładu na głowie dodaje wdzięku."

Moja opinia:

Lubię sięgać po książki, przy których mam możliwość po prostu, się zrelaksować a zarazem dobrze bawić. ,,Nietrwała ondulacja, czyli rozterki fryzjerki" to zabawna, lekka i przyjemna lektura na wieczór. U mnie idealnie się wpasowała w świąteczny odpoczynek. Główną bohaterkę odrazu polubiłam. Jej kreatywność, poczucie humoru i podejście do życia nie raz wywołało mój uśmiech na twarzy.
Pani Małgorzata stworzyła ciekawą historię, młodej kobiety z marzeniami. Los nie raz jej podkładał kłody a ona zwinnie je omijała.
Podejrzewałam zakończenie ale do samego końca, dobrze się bawiłam.
Lubię czytać książki w której użyta jest narracja pierwszoosobowa. Mam wtedy wrażenie, że główna bohaterka siedzi koło mnie i opowiadała mi o swoich przygodach. Poza tym łatwiej zrozumieć mi jej poczynania i emocje.
Powieść ,,Nietrwała ondulacja, czyli rozterki fryzjerki"  jest idealną odskocznią od codziennych obowiązków. Ja po zakończonej lekturze, czułam się zrelaksowana i mój humor uległ poprawie. Miło spędzony czas z książką, gwarantują ciekawi bohaterowie oraz pełno dowcipnych dialogów i sytuacji opisanych przez Panią Małgorzatę.
Polecam.


Moja ocena:
7/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Małgorzata Thiele

Nietrwała ondulacja,czyli rozterki fryzjerki
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka ze skrzydełkami
Liczba stron:238

Za egzemplarz do recenzji, serdecznie dziękuję wydawnictwu:

Miłego świętowania, życzy Czytamitu <3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger