środa, marca 21, 2018

32. LISA GARDNER - ZNAJDŹ JĄ

Książka Lisy Gardner - Znajdź ją, zdecydowanie za długo czekała na mojej półce. Jeszcze jak na złość brak czasu nie pozwolił mi się odpowiednio wgryźć w historię Flory oraz detektyw D.D. Warren aż do dnia dzisiejszego, nie liczyło się nic tylko, one. Kryminał Lisy Gardner dosłownie mnie pochłonął zawładnął moim umysłem i ciałem. Nie pozwolił się odłożyć ani na chwilę dopóki nie dotarłam do końca.


O autorce:

Lisa Gardner – niezwykle popularna amerykańska autorka, której powieści stale plasują się w ścisłej czołówce list bestsellerów „The New York Timesa”. Thrillery autorstwa Gardner, które ukazały się w Polsce, w tym Zaginiona (Wydawnictwo Sonia Draga, 2007), również zostały niezwykle ciepło przyjęte przez czytelników. Lisa Gardner mieszka w New Hampshire z mężem i córeczką. Pracuje już nad kolejnymi powieściami. 
źródło opisu: http://www.soniadraga.pl

Fabuła:

Czasem jedno zdarzenie może odmienić całe nasze życie. Zniszczyć nasze ,,ja". Flora miała wszystko urodę, młodość i marzenia. W trakcie ferii wiosennych została porwana. Jej gehenna i walka o przetrwanie w towarzystwie psychopaty Jacoba trwała 472 dni. 
Przetrwała, uczyła się normalnego życia ale potwory przeszłości ponownie dają o sobie znać.
Detektyw D.D. Warren z Bostonu została wezwana na miejsce zbrodni. Jest trup mężczyzny i skrępowana kobieta, która go zabiła. Flora na własną rękę wymierza sprawiedliwość i chce ratować inne kobiety ale czy na pewno? Kim się stała tak naprawdę?
Flora Dane była ofiarą.
Flora Dane przeżyła.
Flora Dane złożyła obietnicę, która zamierza spełnić.


,,Zbrodnie są jak rak. Dokonują inwazji i przejmują wszystkie zasoby rodziny."

,,Ból to symfonia. Pieśń o rozmaitej intensywności i mnóstwie, mnóstwie różnych nut. Nauczyłam się na nich grać, Nie byłam już bezradną ofiarą pośród morza cierpienia, tylko szalonym genialnym kompozytorem, który układa muzykę z własnego życia".

Moja opinia:

Uwielbiam miłe zaskoczenia przy pierwszym spotkaniu z nowym autorem. Lisa Gardner stała się moją kobiecą wersją Harlana Cobena. Od czasu przeczytania ,,Grzechu" Max Czornyj czekałam aż ponownie kryminał wywoła we mnie przerażenie oraz autentyczny strach. Lisie Gardner się to udało. Niesamowicie pochłaniająca historia o walce o przetrwanie jaką toczyła Flora każdego dnia.
Autorka stworzyła niesamowicie bestialskich i okrutnych bohaterów. Ile zła może mieścić się w jednym człowieku. Przerażające jest to, że ktoś jest w stanie zabijać w nas każdego dnia nasze człowieczeństwo w imię swojego chorego spojrzenia na świat. 
Niesamowita jest wola walki o przetrwanie i dostosowanie się do nowych warunków życia. Zatrważające jest pojawienie się więzi przywiązania, ofiary do kata.
Brutalne a zarazem realistyczne opisy sprawiały, że sama czułam się jakbym to ja była porwana i zamknięta w drewnianej skrzyni, że to ja walczę o przeżycie.
Zakończenie każdego rozdziału tak skonstruowane, że moja ciekawość stawała się jeszcze większa. Napięcie stopniowane aby na sam koniec zostać wręcz porażonym
Mamy dwa spojrzenia na historię. Przez pryzmat Flory i detektyw D.D. wszystko zazębione i spójne. Dostałam to na co zawsze liczę sięgając po kryminał. Mocne emocje.
Jest to 8 tom z cyklu Detektyw D.D. nie przeszkadza to jednak w czytaniu, ponieważ każdy tom jest odrębną historią. Poza tym w tej książce wszystko kręci się wokół Flory.
Polecam, realność tej historii niesamowicie uderza i wgryza się w umysł.

Moja ocena:
10/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Cykl:

Lisa Gardner

Znajdź ją
Detektyw D.D. Warren (tom 8) 
Wydawnictwo: Sonia Draga
Rok wydania:2017
Oprawa:miękka ze skrzydełkami
Liczba stron:424


Miłego wieczoru <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger